<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
ענף האיקומרס בימי הקורונה

בעלי עסקים בימי הקורונה? בואו לגלות מהו פתרון האיקומרס הנכון עבור העסק שלכם

ענף האיקומרס בימי הקורונה
עסקי איקומרס קיימים חווים בתקופת הקורונה עליה דרמטית במכירות, מתמודדים עם קשיים תפעוליים, חוסרים במלאי, ומנסים לשמור ככל שניתן על חווית הלקוח ● כתוצאה מהמצב, מתפתחים שירותים חדשים מהחנות הביתה וגם שיתופי פעולה מעניינים ● צו השעה מחייב כל עסק להכנס לאיקומרס בדרך כזו או אחרית ולהחליט מהו הפתרון הנכון עבורו: מהקמת דף נחיתה, דרך מכירה במרקטפלייסים קיימים או הקמה של אתר עצמאי
05.05.2020 | מיכל חיון

שלושה שבועות לתוך הקורונה ואנחנו מבינים שהמציאות השתנתה לנגד עינינו. עסקי איקומרס חווים עלייה במכירות , מעין פיק מתמשך כאילו כל יום הוא בלאק פריידי.

לקוחות שמעולם לא קנו באונליין לומדים פתאום להזמין מוצרים באמצעות מקלדת או נייד. עולם שלם של מוצרים חדשים מקבלים עדנה ועולים במכירות בעשרות אם לא מאות אחוזים: כיסאות מחשב וכל מה שנדרש למשרד הביתי, מקפיאים, טרמפולינות , מכשירי ריצה, צעצועים וכמובן איך אפשר בלי מאגרי מזון ומוצרי פארם שעלו במכירות בצורה דרמטית.

אותם עסקים שמוכרים באינטרנט מתמודדים קשיים תפעוליים של עומס גדול מאוד על חברות ההפצה שמייצר אי עמידה בזמני אספקה ואיחורים. בימים אלה נראה כי אנחנו כצרכנים סלחניים יותר על שירות בינוני אבל אין ספק שנידרש לקפיצת מדרגה משמעותית בכל הנושא של אספקה הביתה הן בפתרונות הלוגיסטיים הקיימים והן בפיתוח יצירתי של פתרונות לוגיסטיים חדשים.

הנושא הנוסף הוא התמודדות עם חוסרים במלאי וניהול מלאי מהודק באותן הקטגוריות שחוות גידול (מי אמר ביצים ולא קיבל?) וכמובן שירות לקוחות שנדרש להתמודד עם עומסים שלא הכיר קודם.


חברות רבות מפתחות את השריר היצירתי ומייצרות שירותים ייעודיים כמו רשת Be שהשיקה שירות איסוף מהסניפים ומשלוח עד הבית באמצעות Get ו-Wolt. רשתות מזון שפותחות שעה קודם לאוכלוסיית הגיל השלישי ועוד. עסקים קטנים מתאימים את עצמם למצב ומאפשרים שירותי משלוח של המוצרים שלהם עד הבית .מתפתחים מודלים עסקיים חדשים שיאפשרו לאותם עסקים להמשיך לשמור על מחירים דומים מול צרכן ולספק ברדיוס קרוב לבית העסק תוך שמירה על רווחיות.

בנוסף, נראה כי עוד נכונו לנו התפתחויות נוספות של שירותים מבוססי טכנולוגיה בחנות הפיסית ובאונליין ליום שאחרי הקורונה. עסקים רבים יצטרכו להתאים את עצמם בתקופה שאחרי הקורונה למציאות החדשה.

אמזון מחליטה להפסיק את מבצע משלוחים חינם מעל 49$ ומצמצמת את המוצרים שמגיעים לישראל. סיטואציה זו והגידול המשמעותי במכירות מייצר הזדמנות לאתרים קיימים ולכל עסק שרוצה להכנס לאינטרנט בזמן בו המכירות גבוהות, ללא צורך בהשקעה שיווקית מאסיבית בפרסום ושיווק.

לעסקים בישראל יש מספר אופציות להכנס לעולם האיקומרס מהקל זול ומהיר ביותר:

הראשונה, למכור כספק באתרי מרקטפלייס בעלי טראפיק גבוה ויכולת מכירה כמו וואלהשופס, GROO, עזריאלי, באליגם, וגם באתרים ורטיקליים מתמחים כמו מאמא גורו, מדיליניק, epharma ועוד. אופציה זו לא כרוכה בהשקעה של בניית אתר וניתן להתחיל בה יחסית במיידי במודל של עמלה. מה שנדרש מהעסק הוא לספק את ההזמנות שמגיעות באמצעות ליקוט, אריזה וסגירה עם חברת הפצה

השניה, להקים דף נחיתה פשוט עם 2-3 מוצרים מרכזיים שניתן או לסלוק או להשאיר פרטים לחזרה טלפונית (טופס ליד).


השלישית, להקים אתר עצמאי על פלטפורמה מוכנה כמו WIX או SHOPIFY או פלטפורמות שמיועדות לעסקים קטנים כמו זו של ישראכארד או קונימבו. היתרון, זול ומהיר.

והרביעית, לבנות אתר בפלטפורמות מתמחות בעולם הקומרס בתהליך של איפיון ועיצוב ופיתוח על מערכות כמו מג'נטו, Woo-commerce או פלטפורמות SAP ו-Salesforce לדוגמא.

אין ספק שכל עסק חייב לבחור לפחות באופציה אחת שכן עכשיו כבר ברור שעסקים שלא מגיעים עד הבית לא ישרדו במציאות החדשה.

*הכותבת היא מיכל חיון, שותפה ומנכ"ל משותף בחברת 2DO! וכן מנהלת מקצועית של קורס איקומרס במכללת דיגיטלנט. מתמחים בעולמות ה-eCommerce , אסטרטגייה מסחרית דיגיטלית, מדפים דיגיטליים, דאטה, טכנולוגיה בנקודת מכירה וחווית לקוח.

לפרטים על הסדנא של מיכל חיון ב-Digitalent LIVE על 10 צעדים להקמת אתר איקומרס לחצו כאן >>

כתבות נוספות:
סיפורי הגבורה, המסירות והנתינה בתקופת הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

Talk the walk

למה חשוב לא רק לעשות אלא גם לספר את סיפורי הגבורה, המסירות והנתינה במיתולוגיה של הקורונה

מאת: אימי עירון

למאמר המלא>>

המתכון לשינוי. מדריך אסטרטגי לעסקים, מול אתגר הטרנספורמציה

המתכון לשינוי. מדריך אסטרטגי לעסקים, מול אתגר הטרנספורמציה

מאת: זהר אוריין

כיצד ארגונים עוברים טרנספורמציה, ואיך חברות מסחריות יכולות להשתנות ולהתאים את עצמן לעידן הנוכחי? מהי הנוסחה, מהם "התבלינים" שעוזרים לחברות ולאנשים להיות רלוונטיים כמו גם להצמיח את העסק הלכה למעשה?

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר