מסחר שכונתי הוספה למעקב

מסחר שכונתי מתקיים במרכז מסחרי שכונתי או לאורך הרחוב המרכזי בשכונה. הוא בדרך כלל מורכב מתמהיל של חנויות שמספקות מענה לצרכים היומיומיים של תושבי השכונה.

מסחר שכונתי מתקיים במרכז מסחרי שכונתי או לאורך הרחוב המרכזי בשכונה, והוא אמור לספק אפשרות קנייה יומיומית נוחה לקהלי יעד המתגוררים בסמיכות. כמחצית מהשטח במרכזים כאלה מאוכלס בדרך כלל על ידי סופרמרקט, וכשליש ע"י חנויות דראגסטור. יתר השטח מאוכלס ע"י חנויות מסוגים שונים, כמו מזון, שירותים אישיים, בית קפה שכונתי וסניף דואר. מרכזים שכונתיים בדרך כלל כוללים 1,000 עד 3,000 מ"ר. במרכזים שכונתיים במתכונת ‏Strip Mall‏, כלומר, "מרכז נוחות", קיימת שורה של חנויות בעלות תקרה או קולונדה משותפת המכסה את רצועת החנויות כ-‏‏One Stop Shop‏. ההיצע מכיל בין היתר מוצרי מזון, בית מרקחת, שירותי כביסה וצילום. לפי חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, נכון לאפריל 2009 תופסים המרכזים המסחריים השכונתיים 3% משטחי המסחר בישראל. בשנים האחרונות צוברים המרכזים השכונתיים תאוצה וחל גידול בביקושים למרכזים מסוג זה.

כתבות אחרונות

 
מרכז מסחרי בנס ציונה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

כולם רוצים ליד הבית: דווקא כשהקניונים יורדים, המרכזים המסחריים השכונתיים פורחים

כשהקניונים רושמים ירידות, המרכזים המסחריים השכונתיים הם להיט בקרב מי שנמאס לו לעמוד בפקקים בדרך לסופר, וגם חברות הנדל"ן המסחרי הגדולות לוטשות אליהם עיניים • 10 מרכזים כאלה נפתחו בשנה שעברה, והפוטנציאל עוד רחוק ממיצוי: "התחרות היא לא מהאונליין אלא מהבא שייפתח"

שני מוזס 21.03.2019
משפחת לוי / צילום: גיל ארבל

מלכודת הזוגות הצעירים

ראשי ערים רוצים אותם אצלם אבל לא בטוח שהם עושים טוב לעיר

מירב מורן 19.01.2016
צרו איתנו קשר *5988