גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מכוניות היברידיות

מכוניות היברידיות כוללות שני מנועים – מנוע בנזין ומנוע חשמלי. מכוניות אלה מפחיתות את הזיהום ואת ההוצאות על דלק – אבל מדינת ישראל מפסיקה לעודד את רכישתן

מכוניות היברידיות מצוידות במנוע בנזין לצד מנוע חשמלי, המשלימים זה את זה. בעוד שמנוע בנזין מאפשר נסיעה למרחק רב יותר מאשר המנוע החשמלי – המנוע החשמלי, כאשר נכנס לשימוש –מפחית פליטת גזים מזהמים לאטמוספירה, ומשפר את קצב צריכת הדלק.

ב-2018 נמסרו בישראל 267 אלף מכוניות בסך-הכול, מתוכן כ-25 אלף מכוניות "ירוקות", בדגש על מכוניות היברידיות (רובן בדגמי יונדאי איוניק וקיה נרו). בשנים האחרונות ביקשה הממשלה לעודד רכישת כלי רכב חסכוניים וידידותיים לסביבה באמצעות הטבת מיסוי – רוכשי מכוניות היברידיות נהנו ממס קנייה של 30% בלבד, בהשוואה למס של 83% על מכוניות רגילות (ההטבה תלויה בגודל המנוע, ואינה חלה על מכוניות יוקרה היברידיות).

בניגוד למגמה בארגון ה- OECD , שם ממשיכות המדינות לעודד ולתמרץ רכישת כלי רכב ירוקים, משרד האוצר הודיע ב-2019 כי יתחיל להעלות בהדרגה את המיסוי גם על כלי רכב ירוקים – עד שבשנת 2022 לא יהיו כלל הבדלים במיסוי בין כלי הרכב, זאת כחלק מצעדיו לסגירת הגירעון המתרחב.

לאור העובדה שמכונית היברידית מאפשרת לנסוע מרחק גדול יותר מבלי להעלות את צריכת הדלק, הביקוש לה קשור קשר הדוק למחירי הדלק.

יצרניות רכב ברחבי העולם ממשיכות לפתח דגמים חשמליים ולשפר את טווח הפעולה שלהם, אך במקביל אינן זונחות את כלי הרכב ההיברידיים. טויוטה ופורד, למשל, ממשיכות להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים שלהן.

עוד כתבות

יונדאי KONA היברידית / צילום: יח"צ

כלמוביל מציגה שני דגמי קרוס-אובר חדשים של יונדאי

גרסה היברידית חדשה של הדגם הפופולרי "קונה" וג'יפון חדש, שיתחרה מול סיאט ארונה ושות'

רכבים היברידיים מתוצרת טויוטה בנמל חיפה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

דעה: ביטול ההטבה על כלי הרכב ההיברידיים יעלה לנו מיליארדים

החלטת משרד האוצר לצמצם את הטבת המס על כלי רכב היברידיים וידידותיים לסביבה, היא ניצחון התפיסה הטקטית קצרת-הטווח של צמצום הגירעון, על האסטרטגיה של השמירה על איכות האוויר • החיסכון הזה יעלה לנו הרבה, ומי שישלם על כך הם ילדינו ונכדינו

רנו גרנד סניק/ צילום: יחצ

שימושיות לפני סטטוס: רנו גרנד סניק החדש שומר על המורשת הארוכה

רנו גרנד סניק החדש מחצין נוכחות כביש מרשימה, תא נוסעים רב-תכליתי, מנוע נמרץ וחסכוני ואבזור תקני מקיף מאוד ביחס למחיר • אבל הוא יוצא לפלח הולך ודועך, שלקוחותיו נוטשים בהמוניהם לכיוון דגמי הקרוס-אובר

נהג מונית בתאילנד מתגונן מפני הקורונה /  צילום: רויטרס,?Soe Zeya Tun

איום וירוס הקורונה ברקע: תעשיית הרכב נכנסת למסלול מכשולים

זו מסתמנת כאחת השנים המאתגרות ביותר לתעשיית הרכב העולמית ולשוק המקומי • ברקע נמצא הווירוס הסיני שפוגע בתעשיית הרכב, שינויים מהותיים במיסוי הירוק ומחסור סלקטיבי בהיברידיות

לקסוס RX450H 2020 / צילום: יחצ

נציגת המפלגה השמרנית: נוחות לצד תמחור אגרסיבי ב-SUV של לקסוס

לקסוס תעלה בשנים הקרובות על מסלול חשמלי, אבל בינתיים היא מוצאת זמן לשדרג את ה-SUV ההיברידי הגדול שלה • המודל המחודש מציע תא נוסעים מפנק, נוחות מרשימה ותמחור אגרסיבי אך אינו מיועד לנהגים בעלי שאיפות ספורטיביות

אופל גרנדלנד / צילום: יח"צ

דור ביניים חביב: הקרוס-אובר של אופל הוא רק שלב בדרך לדגמי 2020

הקרוס-אובר של אופל שנחת בישראל בסוף 2019 שומר על עיצוב אטרקטיבי ותא נוסעים שימושי בתוספת של מערכת הנעה חסכונית, אם תמצאו סולר מוזל

מכוניות חדשות בנמל חיפה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משרד האוצר מציג: כך גובים יותר מסים מפחות רכבים חדשים

המדינה קיבלה בשנה החולפת סכום עתק של כ-42.4 מיליארד שקל ממיסוי כלי רכב • רשות המסים גבתה כ-9.8 מיליארד שקל על רכבים חדשים, למרות שהשוק התכווץ ב-5%, והנהג הישראלי העדיף לרכוש מכוניות היברידיות שהמיסוי עליהן נמוך דרמטית • המצב ב-2020 לא צפוי להשתפר

טויוטה קורולה היברידית / צילום: יחצ

מחירונים ראשונים: קורולה הייבריד ויונדאי איוניק מתייקרות בכ-2%-4%

העלייה מתונה יחסית בהתחשב בהעלאת מס הקנייה על היברידיות ב-15% ב-1 בינואר • רוב המחירונים החדשים בענף צפויים להתייקר מינורית, אם בכלל, תודות לשערו החזק של השקל

טויוטה פריוס/  צילום: יחצ

טויוטה מציעה חוויה ירוקה, חסכונית ובעיקר נינוחה

הדור החדש של פריוס פלאג-אין מציע "כמעט חשמלית" שקרובה מאד לדבר האמיתי • היא נוחה, בנויה היטב ורושמת צריכת דלק אפסית, אבל ב-165 אלף היא פונה בעיקר לנישה קטנה של קהל "ירוק" ובוגר שלא מחפש ריגושים מוטוריים

 

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

המספרים שמאחורי הפקקים: הכנסות המדינה ממיסוי רכב זינקו ב-2018, וכך גם הזמן שלנו על הכביש

מהסקירה עולה כי מיסוי הרכב תרם קרוב ל-4.5% מהתל"ג, הצפיפות בכבישים נוסקת בחדות והנסועה של בעלי הרכב הצמוד זינקה בשיעור דו ספרתי

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

דעה: למה משתלם למדינה להמשיך לקדם שימוש במכוניות מזהמות

לממשלה אין תמריץ לעודד שינויים במצב התחבורתי - ע"י עידוד רכישת כלי רכב שמזהמים פחות, שיפור התחבורה הציבורית, קידום אמצעי תחבורה אלטרנטיביים ופרויקטים כמו "נעים לירוק" • דעה

כלי רכב בנמל חיפה / צילום: ורהפטיג ונציאן

גם שוק הרכב מחכה לממשלה החדשה: מה יקרה ב-2020?

נתוני המכירות של שנת 2019 מזכירים את אשתקד: ארבעה מותגים חולשים על חצי מהענף • האם 2020 תיראה אותו הדבר (לא בטוח), איך יושפע הענף מהגירעון, ולמה לא צריך להתרגש יותר מדי מהרכב החשמלי?

ב.מ.וו  330e / צילום: יחצ

ההיברידית-נטענת החדשה של ב.מ.וו היא הקומבינה הישראלית המושלמת

הגרסה ההיברידית-נטענת של סדרה 3 החדשה של ב.מ.וו היא מכונית ספורט-סדאן מהנה ועתירת ביצועים ואבזור, שנהנית מהטבת מס בריאה ומפוטנציאל להוצאות שוטפות אפסיות • אבל היא לא אתלטית כבעבר ותצטרך לשרוד התייקרות קרובה

קיה נירו 2020  / צילום: יח"צ

להיט המכירות ההיברידי של קיה משדרג את נוסחת ההצלחה – ואת המחיר

אפשר להניח שהשקת הדור המחודש של הנירו בישראל בעיתוי הנוכחי הוא צירוף מקרים, אם כי ללא ספק צירוף מקרים מבורך מבחינת היבואן

המכונית האוטונומית של גוגל /צילום: רויטרס

מה יקרה לרכבי המיני והאם הג'יפונים כאן כדי להישאר? כך ייראה שוק הרכב ב-2020

חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם

מהפכת הרכב הירוק בישראל? אין סיכוי שמשרד האוצר ייתן לזה להצליח / צילומים: איל יצהר, shutterstock

מהפכת הרכב הירוק בישראל? אין סיכוי שמשרד האוצר ייתן לזה להצליח

הקטנת הטבת המס על ההיברידיות תפגע בפלח השוק שלהן בשנה הבאה, וגם החשמליות על הכוונת • מי שולט במדיניות הרכב הסביבתית בממשלה, מדוע גם הפערים במיסוי לא יהפכו רכישה של רכב ירוק לכדאית, ואיך זינוק אפשרי של מחירי הנפט לא ישנה את התמונה

טויוטה פריוס, חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית / צילום: Issei Kato, רויטרס

להמשיך להשקיע בייצור כלי רכב היברידיים או לא? שוק הרכב העולמי מתפצל

ענקיות הרכב פולקסווגן וג'נרל מוטורס החליטו לנטוש את המגרש ההיברידי בשוק האמריקאי ולרכז את השקעותיהן בכלי רכב חשמליים לגמרי • לעומת זאת, טויוטה ופורד, שעובדות על כלי רכב חשמליים, ממשיכות להרחיב גם את היצע הדגמים ההיברידיים בארה"ב • בינתיים כולן מפסידות על רכבי החשמל שהן מוכרות

נמל חיפה/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הסערה מאירופה בדרך: העלאת המס על ההיברידיות היא רק תחילת הטלטלה בשוק הרכב

המחצית הראשונה של 2019 תיזכר כתקופה שבה האוצר יצא ל"דיג מסים" בשוק הרכב הישראלי והמריץ את המכירות באמצעות רגולציה - אבל זו רק ההתחלה • לשוק המקומי ממתינות טלטלות רבות כתוצאה מהרגולציות הסביבתיות והבטיחותיות שאימץ לאחרונה האיחוד האירופי

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

כחלון חתם על העלאת המס על מכוניות היברידיות

לצד העלאת מס הקנייה על מכוניות חשמליות והיברידיות, כחלון חתם גם על הצו להטלת בלו על חומרי בעירה • שני הצעדים ייכנסו לתוקף בתחילת 2020 והם אמורים להכניס יחדיו למדינה סכום של כמיליארד שקל לשנה

משה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

לקנות או לא לקנות? כלי הרכב ההיברידיים מתייקרים: כמה זה יעלה, מי ייפגע בטווח הקצר ומי בארוך

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, בינואר הקרוב יעלה המיסוי על הרכבים ההיברידיים, ואיתו כמובן המחירים • מי ייפגע, כיצד יגיבו היבואנים, ומי דווקא עשוי להרוויח? • בצד של האוצר, התוצאה עשויה להיות עודף ביקושים לפני ההתייקרות, שיצמצם באופן מלאכותי את הגירעון בשנת 2019