גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אל על

אל על הינה חברת התעופה הגדולה בישראל שמרכז פעילותה הוא נתב"ג.

אל על הוקמה בשנת 1949 כחברת התעופה הלאומית של ישראל בבעלותה של ממשלת ישראל. ביוני 2003 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אחזקות החברה ירדו מתחת ל- 50% והחברה הפכה מחברה ממשלתית לחברה מעורבת. בדצמבר 2004 עלתה אחזקת חברת כנפיים לכ- 40% מההון המונפק של החברה והיא חדלה להיות חברה ממשלתית. לאל על צי של 36 מטוסי נוסעים ומטען המבצעים טיסות ל-48 יעדים ברחבי העולם. לאל על חברות נוספות בבעלותה המלאה ביניהן חברת טיסות השכר, סאן דור, תמ"מ לייצור ואספקת ארוחות למטוסים וכתית להפעלת מסעדות בנתב"ג וכן שותפות במספר חברות כמו איירתור לשיווק טיסות ומבצעים מיוחדים וסיטונאי התיירות קווי חופשה.

עוד כתבות

צביקה לבנת \ צילום: עינת לברון

אל על מוכרת את החזקתה בממן תמורת 15.4 מיליון דולר

אל על החזיקה עד כה ב-6.18 מיליון מניות של ממן (15% ממניות החברה) בעלות שווי שוק של 32 מיליון שקל, וכן ב-4.67 מיליון אופציות לרכישת כ-10% נוספים ממניות ממן

מטוס של אל על ממריא משדה תעופה בן גוריון / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

ועד עובדי רש"ת: "אם אל על לא תפרע את חובותיה מיידית, היא לא תקבל שירותים בנתב"ג"

אל על נדרשת לפרוע באופן מיידי חוב של 63 מיליון שקל לרשות שדות התעופה שהצטבר מאז פברואר • בוועד מאיימים כי אם החברה לא תעביר את החוב, היא לא תוכל להמריא מנתב"ג החל מיום שלישי הבא

הפגנת עובדי אל על / צילום: ועד עובדי אל על

דעה: השעיית חברי הוועד באל על היא מסר ברור לוועדים החזקים - ההסתדרות היא הבוס

מערכת היחסים בין ההסתדרות לוועדים החזקים היא מורכבת, והעימות האלים בין חברי הוועד באל על לבין ההנהלה ונציגי ההסתדרות מאותת על מסלול התנגשות אפשרי בין ההסתדרות לבין ועדי העובדים החזקים במשק בעידן הפוסט-קורונה

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל אל על מגיב לפיצוץ עם ועד העובדים: לא נאפשר אלימות

"אני וכל חברי ההנהלה נחושים ופועלים לקראת הגעה לסיום מהיר של התהליך לקבלת הלוואה וחתימה על הסכם עבודה" - כך לפי מכתב ששלח מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לעובדים • בתוך כך, יו"ר ועד תע"א יאיר כץ קרא ליו"ר ההסתדרות לחזור בו מן ההשעיה

נציגות עובדי אל על פרצו לדיון של ההנהלה והטייסים וזרקו כיסאות / צילום: ההסתדרות

הצרות באל על: יו"ר ההסתדרות הודיע על השעיה מיידית של חברי מועצת העובדים

לטענת נציגות עובדי אל על 50% מטייסי החברה (שמספרם עומד על כ-650) חזרו לעבוד בשכר מלא "למרות שאין בכך צורך אמיתי" • יו"ר ההסתדרות: "חציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים"

לוי הלוי / צילום: איל יצהר

ההוצאות בגין הפסדי אשראי נסקו וחברת כאל עברה להפסד ברבעון הראשון

חברת כרטיסי האשראי שבבעלות דיסקונט והבינלאומי רשמה גידול בהכנסותיה ובמחזור העסקאות בכרטיסיה ברבעון הראשון, אך הפסידה 7 מיליון שקל בשל השלכות משבר הקורונה • על השותפות עם אל על: "אין מקום לבצע מחיקה"

טיסת מטען של אל על  / צילום: יח"צ

בלעדי עוד היסטוריה תעופתית בחסות קורונה: אל על קיבלה אישור להפעיל טיסות מטען בקו ת"א-איסטנבול

אחרי עשור, מחר ינחת בשדה התעופה של איסטנבול מטוס אל על • מדובר בטיסות מטען שיעבירו מטורקיה לישראל ציוד רפואי

מטוס של אל על ממריא / צילום: יואב יערי

אל על מאריכה את הפסקת טיסות הנוסעים עד 20 ביוני

זאת לאור הביקוש הנמוך, הארכות איסור הכניסה לזרים עד 15 ביוני והארכת חובת הבידוד לשבים לישראל

טיסת מטען של אל על  / צילום: יח"צ

אל על ממתינה לאישור פתיחת קו לאיסטנבול לטובת הטסות מטען. האם זה יקרה?

חברת התעופה הגישה בקשה להפעיל טיסות מטען בקו ת"א-איסטנבול, והיא ממתינה לאישור רשויות התעופה בטורקיה • אם הקו לטורקיה יאושר, הטיסות יבוצעו במטוסי דרימליינר – מטוסי הדגל שבהם אל על הצטיידה להטסת נוסעים ולא להטסת מטען

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל אל על ל"גלובס": נושא המיזוג עם ישראייר או ארקיע אינו חלק מהתוכנית העסקית שלנו

אחרי הערת "עסק חי" שצורפה לדוחות אל על, מנכ"ל החברה גונן אוסישקין מגיב ל"גלובס" על הדוחות החלשים ועל תוכנית ההתייעלות שהוצגה לאוצר בתקווה לקבל אישור להלוואה בערבות מדינה בהיקף 400 מיליון דולר

מטוס איירבוס / צילום: רויטרס

עוד מכה לבעלי אל על: גלובל כנפיים תפריש 20 מיליון דולר לירידת ערך מטוסים

החברה האחות של אל על שבשליטה בה מחזיקים בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' עדכנה כי ההפסד הרבעוני נובע בעיקר "מהפרשות צפויות לירידות ערך ביחס לשלושה ממטוסיה"

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

עם הפסד שגדל עוד לפני משבר הקורונה והערת "עסק חי" בדוחות: אל על מחכה לחבילת החילוץ שתציל אותה מקריסה

רואי החשבון מפנים את תשומת לב המשקיעים למשא ומתן שמנהלת אל על, שנמצאת בשליטת כנפיים אחזקות של תמר ודדי בורוביץ, על קבלת הלוואה בנקאית של כ-400 מיליון דולר, המגובה במרביתה בערבות המדינה

מטוס אל על חונה בעת פריקת חבילות ציוד המגן שהגיע לארץ / צילום: דוברות אל על, יח"צ

דעה: אל על צריכה חילוץ כלכלי ולא אמוציונלי; גם ערב משבר הקורונה היא הייתה חברה כושלת

לפני שמאשרים תוכנית חילוץ גרנדיוזית לאל על, יש לאמץ כללים כלכליים ולא התנהלות אמוציונלית • במקום לזרוק "כסף טוב" אחרי "כסף רע", מוטב לסייע ישירות לעובדים המקוצצים ולא לבעלי המניות או למנהלים הבכירים

הפגישה בין השרים לגורמים המקצועיים בנושא אל על / צילום: דוברות משרד האוצר, יח"צ

פגישה נוספת: טרם נמצא מתווה מוסכם בין האוצר להנהלת אל על

בפגישה עם הנהלת אל על השתתפו יהיו בין השאר מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ראש אגף התקציבים שאול מרידור, החשכ"ל רוני חזקיהו וראש רשות המסים ערן יעקב, במטרה למצוא מתווה שבו אל על תוכל לקבל אישור לערבות מדינה בשיעור של 82.5%

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

אל על לרה"מ נתניהו: דרישות האוצר הן תעודת פטירה לחברה

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין טוען במכתב לרה"מ כי דרישות האוצר אינן ישימות, ומטרתן לשלוח את החברה לפירוק - שמשמעותו פיטורים המוניים ואובדן העצמאות התעופתית של ישראל • הערת עסק חי צפויה להצטרף לדוחות שתפרסם החברה מחר • אל על חייבת מעל למיליארד שקל לרוכשי כרטיסי טיסה

משה כחלון ושי באב"ד. מדוע האוצר אישר לאל על ערבות מדינה בגובה 80%? / צילום: תמר מצפי, איל יצהר

אם באוצר סבורים שאל על מסוכנת כלכלית, מדוע אישרו לה ערבות מדינה בגובה 80%?

המדינה צפויה להעניק לאל על הלוואה בהיקף של 1.5 מיליארד שקל בערבות של 80% • האם חברת התעופה תצליח לעמוד בתנאים שמציב לה האוצר לקבלת ערבות מדינה - או שאלה מראש נוסחו כבלתי אפשריים? ומה יקרה אם לא? • כל התרחישים האפשריים

הישראלים בטיסת אל על מפרו / צילום: סיון פרג'

אם הישראלים ששבו מחו"ל בתקופת הקורונה שילמו על הטיסה, על מה שילמה המדינה?

6 מיליון שקל - זה הסכום שתעביר המדינה לחברות התעופה למימון השבת הישראלים ששהו בחו"ל ב"טיסות חילוץ" במשבר הקורונה • שר התחבורה סמוטריץ': "פעלנו באופן מהיר ויעיל להשבת כל הישראלים הביתה; שמירה על חברות התעופה הישראליות היא אינטרס לאומי"

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

הערעור נדחה: אל על תוכל למשוך 105 מיליון שקל מקרן הפיצויים לעובדים

בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה צוין כי "נוכח מצוקת החברה, בימים אלה הסכום יועבר לטובת אל על", זאת על בסיס הסכמת ההסתדרות ומשרד האוצר

דרימליינר רטרו של אל-על / צילום: Timothy Stake, Boeing

ההסדר המסתמן באל על: המדינה דורשת אופציות ומצפה לביטול טיסות חינם

בתום ישיבה באוצר סוכם על ערבות מדינה בגובה 80% על הלוואה לאל על בהיקף של כ-400 מיליון דולר • תנאי המדינה כוללים בין היתר התייעלות נוספת בחברה, קיצוץ בשכר הבכירים והדירקטורים וויתור של עובדי החברה ובני משפחותיהם על טיסות חינם

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר / צילום: ועד עובדי אל על, יח"צ

1,500 עובדי אל על הפגינו בעקבות הכוונה לפטר כשליש מהעובדים

הסיוע שאל על שואפת אליו הוא בגובה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, כאשר בתמורה הציגה החברה תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כ-2,000 עובדים • ועד העובדים: הצגנו תוכנית התייעלות בהיקף של מיליארד דולר על פני חמש שנים וההנהלה דחתה אותה